Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Den absolut viktigaste frågan för oss säljare


Det finns en speciell fråga som är viktigare än någon annan när det handlar om vad du säljer. Den enkla frågan skapar eller förstör din egen motivation i säljarbetet, som i sin tur smittar av sig på kunden som just står där med fingrarna om sedelbunten.

Frågan är så viktig att hela din ekonomiska framgång står på spel, men inte bara den. Det finns ännu värre förluster att göra. Din självkänsla, nattsömn och yrkesstolthet finns i allra högsta grad med i den här frågan.

Vill du höra frågan nu? Här kommer den:

Skulle du köpa din egen produkt eller tjänst och bli nöjd om du var kund till dig själv?

Om man är en människa med normala känslor måste man kunna ge ett rungande JA, som svar på den frågan. Säljare är en ädel titel - om man hjälper sina kunder att bli bättre, rikare, ha det roligare och bättre.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Men säljare är ett destruktivt yrke om man känner att man döljer saker och "lyckades lura en ny kund att köpa fast det jag säljer inte är bra för dem".

Och det finns såklart en gråzon också - där de flesta säljare befinner sig - landet heter "Stenhård konkurrens" och där finns det många som säljer liknande produkter eller tjänster.

Det bästa är att det finns så mycket att göra för att piska sina konkurrenter av banan. Det kräver lite extra tid men kan lösas med en annan fråga:

Vad kan du tillföra din produkt eller tjänst som konkurrenterna missat och som skulle göra dig nöjd om du vore kund till dig själv?

Fundera på det - det är en huvudnyckel till kundernas hjärtan

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se