Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

10 saker som dina kunder är oroliga över


Sveriges populäraste tipsbrev för företagare



Du sitter i ett kundmöte och fattar inte varför kunden aldrig bestämmer sig. Du har ju berättat allt! Du har ju nästan slagit knut på dig själv för att bevisa att du är rätt person - tycker du.

Ändå sitter hon där med ett nervöst leende och skruvar på sig.

Vi tar oss lite snabbt in i hjärnan på din kund och ser vad som händer där:

10 Saker som din kund är orolig över:

1. Jag undrar om de verkligen kan förklara saker så jag förstår dem framöver
2. Har de verkligen lyssnat på mig eller vill de bara blåsa på med en vanlig standardlösning
3. Undrar vilka de jobbat för tidigare och vad de tycker
4. Undrar om de har en utbildning som är relevant just för att hjälpa oss
5. Undrar om de är objektiva så att de inte tjänar extra på att driva oss åt något särskilt håll
6. Undrar vem som kommer att utföra själva jobbet. Är det den trevliga kvinnan vi träffade eller
är det någon vi inte mött än och hur kommer det att gå?
7. Undrar hur vi kommer att kunna följa processen under resans gång
8. Undrar vad det kommer att kosta till slut
9. Undrar vad som händer om jag inte är nöjd
10. Undrar om den tid de lovar att det ska ta - verkligen kommer att hålla

Nu är frågan – hur bra är du på att ta hand om den oron direkt på mötet? Hur du gör kan bli skillnaden mellan Ka-ching och bye bye!

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se