Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Varför ska jag bli din kund?

Varför ska jag bli din kund?


Ge mig ett enda skäl till varför jag ska lägga ner mina pengar på ditt företags produkter istället för dina konkurrenters?

Just den frågan ställer sig dina kunder när de står där med fingrarna om sedelbunten i plånboken. Hur visar du dem att de ska ta ett grabbatag om sedelbunten, betala och vara nöjda både under och efter köpet?

Jag har ägnat veckan att studera företag runt omkring mig och sett att de har svårt att svara på frågan. De har glömt att lägga till ordet "eftersom" i sin marknadsföring. Gör inte det du.

Ordet "Eftersom" - en liten och nyttig del i marknadsföringspusslet.
Ja, det började förstås redan i den otydliga Eurokampanjen. "Rösta ja", men inte "eftersom" utan bara "Rösta ja". Tänk om de fyllt tiotusentals valaffischer med "10 konkreta skäl till att rösta ja". Hade vi fått ett ja då?

De här exemplen har jag sett på bilar i veckan:
1. Vi är bäst på kök.
2. Hundraprocentig garanti.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs.
4. Det mesta av det bästa.
5. Högsta kvalitet.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Om man skulle sätta ordet "eftersom" bakom det de säger skulle det lika gärna kunna vara så här:
1. Vi är bäst på kök - Eftersom vi tycker det själva.
2. Hundraprocentig garanti - Eftersom den är hundraprocentigt bra för oss.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs - Eftersom ingen annan gör det.
4. Det mesta av det bästa - Eftersom vi saknar fokus.
5. Högsta kvalitet - Eftersom det säkert lurar någon.

Men vad jag vill ha som kund är snarare det här:
1. Vi är bäst på kök - Eftersom vi har 23 års erfarenhet och levererar över hela landet.
2. Hundraprocentig garanti - Eftersom vi har 6 månaders fri returrätt.
3. När du tänker på möbler, tänk på Ahlbergs - Eftersom vårt sortiment är bredast i Sverige.
4. Det mesta av det bästa - Eftersom ??? (Jag vet faktiskt inte).
5. Högsta kvalitet - Eftersom vår tillverkning sker i vakuummiljö.

Öva nu! Det ska jag i alla fall jag göra.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se