
Har du också nejskyltarna framme?
ENDAST KUNDTOALETT!!
RÖR EJ!!
Många företag har bestämt sig för att det är deras jobb att uppfostra kunder. Man ser det överallt. På restauranger, i butiker och på alldeles för många andra ställen. Jag kan förstå att glass i handen på en fyraåring är de nya produkternas värsta fiende, men din arga skylt gör inte kunderna på köphumör. Man kan inte bygga en butik efter den procent av kunderna som är rättshaverister, som river upp förpackningar, som provsmakar av maten i hyllorna, som saknar all vett och sans.
INGEN MAT OCH DRYCK I BUTIKEN!
ENDAST KUNDPARKERING!
PROVA INTE SJÄLV - INVÄNTA PERSONALEN!
BYGG INTE VARUBERG!
Problemet här är naturligtvis att de 99 % av kunder som inte river upp förpackningar känner sig illa till mods av tonen i meddelandet. Budskapet är att alla kunder är misstänkta. Alla är knarkare och äckliga typer som kommer in för att skjuta i sig en spruta eller oansvariga mammor som släpar in barn med rinnande chokladglassar bland ditt vita linne.
Och missförstå mig rätt. Jag VET att alla de här skyltarna har ett vettigt skäl och en logisk förklaring - FÖR DIG som varje dag ser konstiga beteenden i butiken. För de flesta kunder däremot kan det vara tvärtom.

Mitt sommarlov – En bok full av äventyr, minnen och skoj bortom skärmarna
Tänk dig ett sommarlov där varje dag kan bli ett äventyr – där barnet får skriva, rita, klura, upptäcka och ha riktigt roligt.
”Mitt sommarlov” är inte bara en dagbok för alla sommarlovets dagar – det är en sommarföljeslagare med 100 uppdrag, hemliga språk, kreativa lekar och plats för alla de där oförglömliga stunderna.
Det här är boken som gör sommaren minnesvärd – på riktigt, och utan att en enda laddkabel behövs.
🎁 Perfekt som present till:
Barn mellan ca 6–13 år som vill ha kul, tänka själva och upptäcka nya saker.
Barnbarnet som “har allt” – utom en sommar fylld av minnen.
Barn som behöver en skärm-paus och vill känna sig som huvudperson i sitt eget äventyr.
Sommaren flyger förbi. Men den här boken hjälper barn att fånga den – och minnas för alltid.
📘 ”Mitt sommarlov” finns att beställa nu:
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Ibland hjälper det att bara ta bort utropstecknen, de som bara visar hur arga ni är på folk som inte beter sig. Det kan också vara en bra idé att formulera om skyltarna så att de känns trevligare. Istället för att ha en uppfostrande skylt med att lägga varorna med märkningen mot kassören. Skriv. "Vi ger dig snabbare service om du lägger märkningen mot kassören".
Kunden struntar inte i dina arbetsskador, men det är inte något de tänker på. Kunder vill veta varför något är bättre för dem. Om du kan visa dem det så gör de gärna som du vill

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️

I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.
"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB
Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊