Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Mardrömmen för små tjänsteföretag - och lösningen


Tipsbrevet för hungriga tjänsteföretagare som vill komma ett steg till


Här ska du få två vanliga mardrömsscenarior som är vanliga för alla små företag som säljer tid och kunskap.


Mardröm 1.
Du driver ett litet företag som säljer tjänster. Du är kvalificerad, har erfarenhet och hängivenhet. Ändå kan du inte få till de där mötena du vill ha hos lite större företag.

Mardröm 2.
Din offert var superbra. Du hade med exakt vad kunden behövde plus massor av andra värden i offerten. Ändå gick jobbet till ett välkänt företag med en standardlösning - till det dubbla priset.


Känner du igen dig själv i det här?

Om du gör det har du mött kraften hos ett välkänt varumärke, Istället för att din drömkund gör det som är smartare – ett rationellt val baserat på faktorer som expertis, förmåga eller värde, så fattar de ett fegisbeslut.

Välkommen till den så kallade verkligheten. Nå, vad kan du göra åt det här? En hel del faktiskt. För det första måste du förstå hur besluten tas på större företag. Många av besluten kommer till av rädsla. Folk är rädda för att verka dumma helt enkelt. Det de vill ha är prestige och det de gillar minst är osäkerhet (Ja, så där fungerar ju du och jag också). Det är därför de hellre pratar med din större och mer välkända konkurrent – helt enkelt eftersom det är säkrare.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.



4 Saker du kan göra för att ta dig igenom i alla fall:

1. Börja idag med att jobba fram en smal nisch åt dig själv. De stora företagen gör allt och därför är det ditt jobb är att bli expert på just en enda sak, en smal tårtbit som bara blir din. Skapa skrivet material om det området och lägg ut på din sajt, i broschyrer och kanske till och med i en bok. Det skapar den trovärdighet du är ute efter. Jag lovar dig resultat.

2. Jaga publicitet. Istället för att tvinga dig på de stora kunderna, se till att de söker upp dig istället. Artiklar i tidningar, debattinlägg och kommentarer till vad andra har skrivit gör det jobbet åt dig på lite sikt.

3. Släpp fokus på dig själv och rikta det mot din kund. Ge bort gratis material, gör ett nyhetsbrev inom ditt område. Var generös med din kunskap och se till att den sprids. Snart blir nischen din.

4. Välj din nisch omsorgsfullt så att det blir en attraktiv kunskap som andra också vill köpa. Bli Sveriges främsta expert på området genom att lära dig allt som finns att lära om just din nisch.

Där har du din bästa chans att slå dina större och mer välkända konkurrenter på fingrarna - ta den chansen!

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Tjänstetipset här:

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se