Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Har du någon lunchdejt den här veckan?


Ny kund kanske. Nytt prospekt. Ny samarbetsmöjlighet? Och vad gör du med den chansen?

Jag hade en dejt i veckan som missade chansen.

Vill du vinna VM i klanteri - ta del av det här

1. Strunta i att planera innan lunchen - spontanitet är bäst.
2. Berätta hur bra ni är - det är ni ju.
3. Ös beröm över kunden - limma limma limma så det blir genant.
4. Prata mycket om detaljer, gärna siffror ända ner till minsta byggsten.
5. Berätta ännu mer om hur bra ni är.
6. Snegla runt i lokalen medan ni pratar.
7. Tala om för din dejt att han/hon har fel ofta.
8. Dra ut på lunchen länge så du hinner snacka av dig ordentligt. Ju mer du pratar desto bättre är det. Kunden behöver få höra allt allt allt.
9. Försök få fram ett beslut före kaffet.
10. Fördöm saker i vår omvärld. Muslimer, parkeringsvakter, Göran Persson, etc och förutsätt att kunden är på din sida.
11. Ring upp ett par timmar efter lunchen och fråga om kunden har bestämt sig. Om han/hon frågar om vad, svara bara - om det vi snackade om såklart.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.



Vill du istället vinna VM i rätt tillvaratagna möjligheter under lunchen - läs här


1. Var förberedd genom att ta reda på saker om företaget och om personen du träffar - Googla fram information.
2. Läs företagets broschyrer och om det behövs, ekonomiska rapporter (Kan beställas från PRV för nästan ingenting).
3. Förbered några samtalsämnen, öppna frågor - koppla gärna på saker som hänt i branschen eller omvärlden.
4. Var tydlig med vad du vill med mötet - inget luddludd.
5. LYSSNA mer än du pratar. Leta aktivt efter vad som får din nya kunds hjärta att slå.
6. Ställ frågor där du försöker ta reda på vad som är viktigt för din kund, istället för att prata om vad du är bra på (Det ska du visa senare).
7. Förbered en plan för nästa steg så det inte hänger i luften. Vad är ditt mest önskvärda nästa steg med den du träffar. Hur ska ni komma dit?
8 Sug på dina argument snarare än kasta fram dem nu. Din tid kommer.
9. Gå hem. Fundera över vad kunden har sagt och se var du kan komma in. Om du har lyssnat och ställt frågor kommer du kunna komma med ett förslag som träffar kunden rakt i hjärtat


Öva nu - jag ska verkligen göra det.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se