Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du får andra med dig på tåget (på ditt tåg)


Ok, du har en superidé och nu behöver du bara stöd för den hos några nyckelpersoner. Du har förberett material, kanske en powerpointpresentation och nu ska du presentera allt det här som är så bra, som kan bli superbra för alla!

...Och ingen blir intresserad. Vad var det som hände?

Här är de fem vanligaste tabbarna när du säljer in idéer till personal (eller kunder)

1. Du tog dig inte tid att definiera din publik och glömde att vända dig till dem på ett personligt sätt. Din publik har bara en enda tanke i huvudet när du presenterar – vad får jag? Vad du än presenterar – gör det med fokus på dem som lyssnar.

2. Du öppnade presentationen med själva idén istället för fördelen. Börja alltid med det tydligaste. Beskriv den viktigaste fördelen för just dem du säljer in idén till. Alltid? Alltid! Du måste få de som lyssnar att vakna till.

Vem skulle du lyssna mest på av de här två:
- ”Idag ska jag prata om några vanliga presentationstekniker"
Eller...
- "Idag ska du få veta hur du presenterar så folk lyssnar och köper dina idéer"

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


3. Du tog för lång tid på dig att komma till saken. Folk (du och jag) vill ha kakan nu. Vi vill inte ha den inslagen i plast, papper, ytterligare en förpackning och sedan tejp runt allt. Vi VILL bli intresserade. Spar förklaringarna till de är intresserade.

4. Du lanserade för många idéer på samma gång. Håll dig till en sak i taget, helst bara en enda idé förpackad i ett enda meddelande.

5. Du har glömt att sälja in det till några i publiken som kan bli dina fans. Det är självklart smart att ha med dig några från publiken som stöder dig under presentationen, några som redan vet vad du ska prata om och som gillar idén och ställer rätt frågor till dig. Inget får folk (dig och mig igen) att åka med lika lätt som när det finns andra som stöder det du säger.

Testa själv om du vill - och törs ;-)


Vill du få som du vill mycket oftare?

Lär dig mer om Konsten att övertyga

Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se