Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hamna högre hos sökmotorerna utan konsulter




Tänk om det fanns en marknadsföringsnisch där säljarna inte behöver lova köparna något. Det vore väl något att göra klipp på. Tänk om den nischen i onödan hade gjort sin branschkunskap så diffus, knepig och samtidigt så åtråvärd att folk var villiga att betala tiotusentalskronor varje år för att få köpa något de inte vet vad är. Det skulle väl vara värt lite riskkapital. Och tänk om de här företagen höll sig med grymma säljavdelningar med mottot ”det håller så länge det håller”. Visst vore det lite…oetiskt.
Men förlåt, den nischen finns ju redan. Den handlar med sökmotorpositionering. Eller sökmotoroptimering.

(Ovanstående skrev jag i en krönika i Tidningens Dagens Media).

Sedan smällde det till.
Det var inte en infekterad tå jag trampat på – det visade sig vara en stor fot. Jag hade ingen aning om hur hotfullt det var att ge ut en liten bok om hur man gör för att öka trafiken till en sajt utan att det kostar pengar. Nu viner kulorna i form av telefonsamtal och arga mail varje dag från chefer på företag som är förbannade för att de inte får sälja sina sökmotortjänster ifred.

Och det är klart de är förbannade när de inte ostört får blåsa småföretagare på 10 lax per år för något som sajtägare kan göra bättre själva. Aj, nu sa jag det igen (Hukar bakom skrivbordet för prickskyttarna på taket).

För så här är det:
De här företagen älskar att prata om tekniska lösningar med dig och de hatar att prata om flum, alltså sånt som rätt innehåll, rätt ton, rätt stil för att tilltala målgruppen för sajten. SÅNT SOM ÄR HUNDRA GÅNGER VIKTIGARE men som de inte har på kunskapsmenyn.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Och nu ska jag bevisa att jag har rätt – Det måste man göra om man har en stor trut. Och det går att bevisa saker när det handlar om sökmotorpositionering eftersom det är så krasst. Antingen hamnar man på första träffsidan eller så gör man inte det. Jag har ett stort antal förstaplatser på olika attraktiva sökord och det helt utan sökmotorpositioneringsföretag.


Till sist - en snabb checklista för dig som vill bli högre placerad hos sökmotorerna.
  • Bygg en sajt som ger besökaren det han/hon kom för.
  • Fyll den med det innehåll som träffar rätt i målgruppen så att man får rätt besökare, inte bara många.
  • Gör sajten till en vän (sa han utan röda velourbrallor) där man känner sig hemma, får förtroende och som man vill rekommendera andra att besöka.
  • Sluta fixera vid teknik. Det spelar nämligen ingen roll om man lyckas få dit besökarna med teknik – om man inte har en sajt som gör sitt jobb blir det inga köp.
  • Se till så att din sajt är intressant för andra att länka till – det gillar sökmotorerna.
  • Inse att nyckel till framgång på nätet för alla företag handlar om kommunikation. Vilja och lust att kommunicera med kunder.

Resultat:
Kunderna känner att sajten är för dem – andra känner att de vill rekommendera sajten till sina vänner – besöken och återbesöken blir fler och snart börjar också Googles hjärta klappa. Så enkelt är det. Glöm aldrig dina besökare i din iver att dra på dig en ledartröja.

Har du provläst den här enkla handboken än?
Nedanstående bok ger dig som är nybörjare på det här med att få en hemsida att synas hos Google allt du behöver veta. Steg för steg går boken igenom det som du annars skulle behöva betala tiotusentals kronor för att få gjort av en konsult. En investering för ditt företag.

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se