Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så här lätt hittar du dina kunder




Alla företag som vill framåt måste hitta nya kunder och antagligen är det precis det du tycker sämst om att göra eftersom det är lite jobbigt (som bäst).

Men behöver det verkligen vara så himla jobbigt att hitta kunder?

Allvarligt talat...det man gör när man prospekterar (som det kallas) är ju att leta efter partners som har nytta av det du erbjuder - alltså egentligen ett samarbete och inte att stå med håven och försöka få andras pengar. Målet med att prospektera är alltså att hitta samarbeten som båda tjänar på. Läs det där igen - som båda tjänar på.


Här kommer några tips om hur du kan tänka när du ska hitta kunder

1. Det första du ska ta reda på är vilka problem dina framtida kunder står inför (eller redan har) och vilka det är som har just de problemen - en målgruppsanalys helt enkelt.

2. Försök att ta reda på vad de redan har testat och vilka problem som kan finnas som du kan lösa på ett bättre sätt. Det kan vara allt ifrån att din lösning finns närmare geografiskt till att de behöver ha snabbare leveranser eller andra saker som kan skilja ditt erbjudande från tidigare lösningar.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


3. Ta reda på vem eller vilka som bestämmer (och beställer) det du erbjuder.

4. Kontakta dem och ställ frågor om deras nuvarande lösning. Fråga vad de skulle önska sig mer.

5. Fundera över vad din möjliga kund har berättat för dig och se var du kan komma in för att lösa deras problem.

6. Presentera lösningen.

Det här är schematiskt och snabbt beskrivet men det är meningen. Många gånger gör vi det nämligen krångligare än det behöver vara i jakten på nya kunder. Istället för att sikta ordentligt innan vi skjuter iväg våra skott (och marknadsföringspengar) så brassar vi bara på och hoppas på det bästa. Gör inte det - börja sikta bättre så träffar du rätt mycket oftare.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se