Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Skapa ett personligt varumärke


Vad vill du att folk ska tänka på när de hör ditt namn?

Är det ett speciellt ämne du vill att de ska tycka att du är expert på eller är det speciella personliga kvaliteter du vill ska kopplas till ditt namn?

För att bli den som de aldrig kan sparka ut eller neråt utan bara uppåt är det viktigt att du tänker igenom ditt personliga varumärke, det som skiljer dig från resten av gruppen på jobbet och som gör att ditt namn alltid kommer upp i positiva och aldrig i negativa sammanhang. På samma sätt som ett personligt varumärke ska vara designat för dig så ska meddelandet också vara riktat till en särskild publik. Idén med ett personligt varumärke är att du skapar en fantastisk bild av dig själv i omvärldens hjärnor. Med andra ord – har du inte gjort det förut så är det hög tid att börja tänka på dig själv som ett vandrande varumärke som du ska ta kontroll över.

De goda nyheterna är att du redan har ett personligt varumärke.
Du kan ha skapat det medvetet eller inte, men du har ett redan. Folk runt omkring dig har redan format sina intryck av dig, men vilka intryck har du givit dem? Det kan nästan vara lite läskigt att tänka på men det är så många saker som påverkar vad andra tänker om ditt varumärke:

• Alla mail du skickar till andra
• Alla röstmeddelanden du spelar in
• Röstmeddelandet andra hör när de försöker nå dig
• Din e-postsignatur
• Alla sociala medieprofiler du har på sajter som LinkedIn, Twitter, Facebook och de mer branschspecifika.
• Allt skrivet du skickar till andra – rapporter, analyser, artiklar, nyhetsbrev, brev, broschyrer etc.
• Hur du behandlar andra
• Vilken självdisciplin du har
• Vilken arbetsmoral du har
• Hur det känns att komma till dig med problem
• Hur bra du fungerar som stöd för andra
• Alla presentationer du gör framför andra
• Hur tillförlitligt du levererar
• Alla visitkort du delar ut
• Hur du beter dig när du hälsar på någon för första gången
• Hur du ser ut och för dig, hur du klär och tar hand om dig
• Alla konversationer du har med andra
• Kvaliteten på dem du umgås med
• Rollen du spelar i branschen
• Graden av vänlighet och passion du visar varje gång du kommunicerar i varje situation du hamnar i.
• Vad de hittar på nätet när de söker på ditt namn hos Google t. ex
• Allt annat du gör som skapar intryck på olika sätt

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Sanningen är att ditt personliga varumärke antingen jobbar för eller emot dig 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet och 7 dagar i veckan. Om du inte tar kontroll över det genom att medvetet definiera och kommunicera ett varumärke som ger dig snabbare framgång, så kan du faktiskt förstöra det och till och med sätta hinder i vägen för din egen framgång.

Lästips
Handbok för karriärister


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se