Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

10 tips om att göra bättre avslut


Avslutstekniker brukar ofta presenteras som tricks för att få kunden att besluta sig. De överdramatiseras ofta i utbildningssituationen och presenteras ofta som unika knep för att få kunden att fatta beslut och bestämma sig för köp.

De tio vanligaste avslutsteknikerna

1. Fråga efter order. Att naturligt fråga då kunden visar intresse. ”Är vi överens?”

2. Uppmana kunden till köp. ”Då föreslår jag att leverans kommer att genomföras vecka 22”.

3. Alternativmetoden. ”Föredrar du den gröna eller tycker du att den blå passar bättre?”

4. Trappstegsmetoden. Repetera överenskommelser och avsluta med fråga om köp.

5. Tidsplan. Visa på konsekvenser i tid som gör att kunden måste fatta beslut nu för att inte missa leverans.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


6. Referensmetoden. Skapar trygghet genom att visa hur andra har gjort i liknade situationer.

7. Självklart. Genom att agera som om att du har förstått att kunden vill köpa skapas en påverkan. Kunden vill inte såra dig genom att inte köpa.

8. Minsta beslut. Hjälp kunden att fatta ett litet beslut om en provleverans.

9. Konsekvensmetoden. Hot om konsekvenser om kunden inte beslutar sig nu.

10. Låsningsmetoden. Fråga om kunden är beredd att fatta beslut under förutsättning att du kan gå med på kundens eventuella krav.

Kanske är själva ordet ”avslut” fel. Avslut låter som om det är slut. Det är ju i stället så att i och med en överenskommelse som samarbetet kommer att starta. Det bör kanske i stället heta ”avspark” (samarbetet sparkar igång) eller ”avstamp”? Inte avslut!


350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se